Aktualności

Nowa publikacja z udziałem naszego pracownika w Nature Photonics

//
W prestiżowym czasopiśmie Nature Photonics (IF=32.521) został opublikowany artykuł pt. "Three-dimensional nonlinear photonic crystal in ferroelectric barium calcium titanate", którego jednym z autorów jest dr inż. Krzysztof Świtkowski. Serdecznie gratulujemy. Jednocześnie warto podkreślić, że dr inż Krzysztof Świtkowski który osiągnął opisane wyniki podczas stażu w Texas A&M University at Qatar w Katarze został laureatem grantu Fundacji Nauki Polskiej nt. "Terahercowe wiązki strukturalizowane dla diagnostyki i mikroskopii terahercowej" w programie HOMING

IYPT 2019 na naszym Wydziale !!!

//
Możemy oficjalnie potwierdzić, ze w 2019 nasz wydział organizuje Międzynarodowy Turniej Młodych Fizyków! Dziś dziekan Antonowicz przejął proporczyk od chińczyków.

Nowa praca w Nature Communications (IF=12.3)

//
Pracownicy naszego wydziału (dr Iwona Pasternak i dr Włodzimierz Strupiński) współautorami pracy w Nature Communications. Link do pracy: https://www.nature.com/articles/s41467-018-05081-z

Nabór na studia doktoranckie

//
Wydział Fizyki Politechniki Warszawskiej ogłasza przyjęcia na studia doktoranckie na rok akademicki 2018/2019. Czteroletnie studia doktoranckie w dziedzinie nauk fizycznych prowadzone są na Wydziale Fizyki PW w zakresie: fizyki ciała stałego, optyki, fizyki jądrowej, fizyki układów złożonych. O przyjęcie mogą się ubiegać absolwenci szkół wyższych posiadający dyplom ukończenia studiów lub zdany egzamin magisterski.

Nowa publikacja w Nanoscale (IF=7.23) zespołów prof. Zdrojka i prof. Sypka

//
Increasing the requirements on telecommunications systems such as the need for higher data rates and connectivity via the Internet of things results in continuously increasing amounts of electromagnetic radiation in ever-higher telecommunications bands (up to terahertz). This can generate unwanted electromagnetic radiation that can affect the operation of electronic devices and human health. Here, we demonstrate that nonconductive and lightweight, graphene-based composites can shield more than 99.99% of the electromagnetic energy in the sub-THz range mainly via absorption. This contrasts with state-of-the-art electromagnetic radiation shielding materials that simply redirect the energy of the radiation from a protected area via conduction-based reflection mechanisms. This shifts the problem of electromagnetic pollution from one place to another. We have demonstrated that the proposed composites can be fabricated by industrial compatible methods and are characterized by specific shielding efficiency values that exceed 30 dB cm3 g−1, which is more than those for typical metals used today. Therefore these materials might help to solve the problem of electromagnetic environmental pollution.

Plany zajęć